שלבים מומלצים בשינוי קריירה או דיוק של קריירה

שלבים מומלצים בשינוי קריירה או דיוק של קריירה

אני נתקלת במהלך עבודתי כמאמנת ויועצת קריירה באנשים שעוברים מתפקיד לתפקיד ובודקים תוך כדי תנועה אם זה מה שהם באמת רוצים והאם זה מספק אותם. כאן בדיוק הטעות. הדבר נעשה בלי מיקוד ובלי כיוון ובלי חשיבה. מה שמוביל לבזבוז זמן ואנרגיה, ולא אפקטיבי בניהול הקריירה.

השלבים המומלצים בתהליך שינוי או מיקוד ודיוק של הקריירה:

בדיקת יכולות– לשאול שאלות כמו- מה היכולות שלי? מה החוזקות שלי שבאות לידי ביטוי בקלות? מה השאיפות שלי?. מומלץ לא לעשות שום שינוי בלי שעונים על השאלות הללו ושאלות אחרות.

להתמודד עם הפחד משינוי ודפוסי חשיבה שגורמים לתקיעות.

בדיקה של חלומות ותשוקות– להעז לחלום, מהו החזון שלכם? מהם הערכים שחשובים לכם בעבודה?

בדיקה בשטח– ניסוי וטעיה- שלב שבו בודקים את התחום שמעניין אתכם בלי לקפוץ ישירות לתפקיד, שלא בטוח כלל אם אתם מתחברים אליו. אפשר לנסות את התחום המקצועי שאתם שואפים אליו- לקרוא בעיתונות, באינטרנט, במאמרים מקצועיים, לשאול חברים ומכרים שעובדים במקצוע ויספרו לכם על המקצוע. יש לפעמים אפשרות להתנדב לתקופה מסוימת בתחום ולהתנסות.

אני ממליצה לראיין לפחות 3-4 אנשים שעוסקים בתחום שאתם חולמים לעשות. לבדוק גם עם אנשים שמוצלחים ואוהבים את התחום שלהם. לבחון את תוכנית הלימודים- האם היא מעניינת אתכם? לשאול אנשים שלמדו את התוכנית ועוסקים בתחום, מה הם ממליצים.

מעבר בצורה מושכלת– ניתן לייצר מעבר בצורה חכמה ומושכלת. עם יעדים ריאלים, לו”ז, תוכנית, התנהלות כספית או פרנסה נוספת כדי לא לגרום לסחרחורת או פחדים וסרטים שיבטלו את השינוי.

בספרה של ג’נט אטווד “מבחן התשוקה” , היא כותבת- “הבהירו לעצמכם את ה”מה”, ו”האיך” יתחיל להופיע. האתגר הוא להשאר פתוחים, להסכים לשחרר את מושגיכם על איך החיים צריכים להיות ולדעת לקבל את מה שיש.

על כך ועוד כתבתי במדריך שלי למציאת הכיוון בקריירה- ניתן לפנות אלי במייל ואשלח לכם אותו, או להרשם לקבלת המדריך דרך האתר או הפייסבוק העסקי.

השארת תגובה