שינוי קריירה- האם הגיע הזמן?

שינוי קריירה- האם הגיע הזמן?

אחת השאלות שאני נתקלת בהן כמאמנת ויועצת קריירה – היא
“מתי אני יודעת שזה הזמן בשבילי לעשות שינוי קריירה?”

אני אומרת שצריך לשים לב לסימנים. אם יש לכם את אחד מהסימנים הבאים- כדאי לעשות משהו בעניין. לאו דווקא שינוי קריירה של 180 מעלות, ולא לעזוב הכל ללא חשיבה קדימה על העתיד הכספי, מקצועי או משפחתי, אבל בהחלט יש צורך לחשוב על העתיד המקצועי.

עדיף להיות במקום שבו אתם מחליטים את ההחלטה עבורכם ולא אחרים מחליטים בשבילכם על שינוי בקריירה!

ואלו הסימנים:

  • המטלות שמוטלות עליך הם כבר פשוט לא את- במקרה כזה תשאלי את עצמך- האם את אוהבת לבצע את המשימות הללו? מהו האחוז של המשימות שאני לא אוהבת מתוך כלל העבודה שלי? אם האחוז של משימות שאת לא אוהבת הוא גבוה- רוב הסיכויים שלא תעשי את העבודה שלך בצורה טובה וגם ירגישו זאת מסביבך.
  • את מרגישה באופן כרוני מרוקנת ומותשת, מרגישה שהעבודה “עושה אותך חולה”. הגוף בעצם מאותת שמשהו לא בסדר וצריך להקשיב לו.
  • את מרגישה שעשית את כל הבחירות ה”נכונות” לקריירה, אבל בסופו של דבר משהו ממש לא עובד ומרגיש מאוד לא נכון. בתחילת הדרך בקריירה אנחנו “מתוכנתים” לבצע בחירות שמצביעות על התקדמות לתפקידי ניהול וקבלת יותר אחריות. אבל לפעמים יש התעוררות ואנשים אומרים “רגע, זה בעצם לא מתאים לי”.
  • המשכורת כבר לא מפצה על ההשקעה שלך בעבודה- יתכן ואת נמצאת בסביבת עבודה רעילה. עבודה שלא מאפשרת איזון בית קריירה, או שמבקשים ממך דברים לא אתיים, או שהגעת למסקנה שמה שאת עושה זה בכלל לא את. סביבה רעילה יכולה להיות בוס חדש או שינוי מבנה ארגוני שמשפיע עליך לרעה עליך. בעיקר התחושה שאת יכולה להשיג יותר ולהרגיש טוב יותר.
  • תחושה שאת לא מתקדמת ומתפתחת בעבודה- נשארת באותו תפקיד, עם אותם תחומי אחריות. מסביב אנשים מתקדמים, ואין רצון מההנהלה לקדם אותך.
  • תחושה שנועדת לעשות משהו אחר- מתחילה תחושה בבטן וזה הולך ומתגבר. הידיעה שאת צריכה לעזוב את העבודה הנוכחית. הרגשה שאת יכולה יותר, רוצה יותר ונועדת למשהו גדול יותר.

אז איך יודעים אם זו “תקופה קשה” שתעבור או שיש כאן משבר אמיתי שמחייב שינוי קריירה?

אם את לא אוהבת ולא מכבדת את מי שהפכת להיות, אם את מרגישה אומללה בעבודה, יש לך כישרונות ויכולות שאת לא משתמשת בהן אבל רוצה לעשות בהן שימוש, את רוצה לעשות עבודה משנה ובעלת ערך אבל לא יודעת מה היא- שווה לעשות תהליך עם אשת מקצוע בתחום אימון ויעוץ קריירה. כדי להגיע לבחירה המדויקת עבורך.

השארת תגובה